Blessuretijd fataal voor vrouwen 1

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De eerste nederlaag van het seizoen is een feit, uitgerekend tegen directe concurrent Volharding/Sambeek Vr1. Ver in de veel te lange blessuretijd sloegen de vrouwen uit Vierlingsbeek toe. Waar een gelijkspel de verhoudingen goed had weergegeven, was het geluk niet aan de kant van onze vrouwen vandaag. Door de nederlaag is de competitie toch weer spannend geworden. Vr1 verloor de koppositie en staat op 1 unt achterstand, maar heeft nog 2 wedstrijden te goed. Sparta Vr1 staat op 10 punten achterstond van Volharding, maar heeft zelfs 3 wedstrijden minder gespeeld. De titelstrijd gaat in ieder geval tussen deze 3 ploegen, waarbij Baarlo nog steeds de beste papieren heeft.

Baarlo begon slecht aan de wedstrijd, maar na 5 minuten kreeg het grip op de wedstrijd en werd het initiatief overgenomen van Volharding. Dit leverde ook weer wat kansjes op, halverwege de eerste helft werd één van deze kansen benut. Maud wist uit een corner de voorsprong te noteren via een schot vanaf een meter of 11, 1-0. Helaas verzuimde Baarlo voor rust de marge te verdubbelen en bleef het bij 1-0. Volharding wist zich geen echte kans te creëren en de 1-0 ruststand was dan ook dik verdiend.

Na rust kwam Volharding feller uit de kleedkamer dan Baarlo. Het werd een 'pittige' wedstrijs, maar het bleef fair. Alleen Steffie kreeg het aan de stok met een tegenstandster en beide speelsters konden even 10 minuten gaan afkoelen. De eerste gele kaart van het seizoen bij Baarlo overigens. Volharding kreeg wat kansjes in de 2e helft maar het duurde tot een kwartier voor tijd voordat de gelijkmaker viel. Uit een scrimage was een speelster van Volharding het meest attent en de 1-1 stond op het scorebord. Daarna golfde het spel op en neer, Baarlo kreeg nog een paar goeie kansen maar wist die niet te verzilveren. En daar waar iedereen tevreden was met een gelijkspel dacht de scheidsrechter daar anders over. Want hij vond het nodig om 10 minuten door te laten spelen. Waarom is nog steeds een groot raadsel, dit soort extra minuten zie je doorgaans alleen in Engeland. Volharding zal het de scheidsrechter niet kwalijk nemen, want in de 98e minuut viel de gelukkige voorsprong, 1-2. Tijd was er niet meer voor Baarlo en daarmee was de eerste nederlaag een feit.

Uiteraard was de teleurstelling groot bij Baarlo en voelde de vrouwen zich ook bestolen, tijd om hier lang over na te denken is er niet. Met nog 5 wedstrijden voor de boeg heeft Baarlo nog altijd de beste papieren in de strijd om het kampioenschap. Te beginnen met een uitwedstrijd tegen SSS Vr2, dat aan een opmars bezig is want de laatste 3 wedstrijden werden gewonnen. Makkelijk gaat het dus niet worden voor Baarlo.

De wedstrijd start zondag om 10.30 uur in Overloon. De week erna volgt dan een inhaalwedstrijd, thuis tegen Eindse Boys Vr1.

Dus tot in Overloon of over 2 weken in De Meeren.