Over deze website

Onderzoek in 2017

In 2017 heeft een aantal leden van de Werkgroep Communicatie een tevredenheidsonderzoek gedaan over de website van onze club. Over het algemeen was iedereen tevreden over de actualiteit van de website. Toch waren er ook voldoende aandachtspunten die verbeterd moesten worden. De algemene uitstraling van de website mocht wel iets moderner, er was behoefte aan een nieuwsbrief, bepaalde informatie was lastig vindbaar en een app was ook wel wenselijk.

Nieuwsbrief in 2019

Omdat een nieuwe website een ingrijpend proces is, werd gestart met een nieuwsbrief. De eerste versie van de nieuwsbrief werd in 2019 verstuurd. Inmiddels is de nieuwsbrief al een begrip binnen de club, waarbij naast actualiteit ook ruimte is voor onderwerpen als 'de hobby van' en 'in de spotlight'. De Werkgroep Communicatie heeft nog veel meer ideeën om de nieuwsbrief nog aantrekkelijker te maken.

Onderzoek 2020 naar juiste totaalpakket nieuwe website

Eind 2019 en begin 2020 hebben we een onderzoek gedaan naar het juiste totaalpakket voor een nieuwe website. Een totaalpakket dat niet alleen geschikt is voor een nieuwe website, maar waarmee we de communicatie de komende jaren verder kunnen verbeteren en uitbreiden. Denk hierbij aan een app, narrowcasting en gerichter communiceren binnen de vereniging. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de oplossing van VoetbalAssist, waarbij we wel de eis hebben gesteld dat een stukje maatwerkvormgeving voor de website mogelijk moest zijn. VoetbalAssist kon aan deze randvoorwaarden voldoen en was in prijs het meest voordelig om onze wensen mogelijk te maken.

Nieuwe website en app in 2021

De huidige website is gelanceerd op zondag 10 januari 2020. Achter ons maatwerk zit een gedachte om gericht de meest actuele onderwerpen direct onder de aandacht te brengen. De 7 items die op de homepage onder het menu getoond worden kunnen we zelf steeds aanpassen aan de actualiteit. Dat geef ons de mogelijkheid om belangrijk nieuws, aankomende evenementen of andere actuele onderwerpen direct bereikbaar te maken. Dit principe is afgekeken vanuit de overheidswereld, waar het principe van een 'toptaken website' al sinds 2013 bestaat.

Met de nieuwe website is ook direct onze eerste app gelanceerd. Met de app kunnen we 'direct messages' versturen. Bijvoorbeeld als wedstrijden of trainingen zijn afgelast, een einddatum wordt bereikt voor het aanmelden van een evenement, of als we belangrijk nieuws te melden hebben.

Verder uitbreiding van onze communicatie

ClubTV-screenshot.PNGMet de totaaloplossing van VoetbalAssist hebben we ook de mogelijkheid in huis om gericht via beeldschermen te gaan communiceren. Je kunt hierbij namelijk meerdere schermen inzetten op meerdere plaatsen (kantine, keuken, bestuurskamer, kleedlokalen, etc) en op elk scherm kan andere informatie getoond worden. Hiermee wordt het mogelijk om veel gerichter te communiceren. In september 2021 is er zo'n infoscherm (ClubTV) centraal  in de kantine geïnstalleerd. Hierop wordt, grotendeels geautomatiseerd en deels "real time", actuele wedstrijd- en trainingsinformatie en verenigingsnieuws getoond. Denk aan programma's, uitslagen, verslagen, verenigingsactiviteiten enz.. Maar ook nieuws en sportnieuws in het algemeen. Tussen de nieuwsblokken door worden daarnaast de sponsors van de vereniging onder de aandacht gebracht.

Deze "narrowcasting"- oplossing biedt aldus de mogelijkheid om intern nog beter en actueler te communiceren. Met VoetbalAssist is het tevens mogelijk om een bericht te sturen naar een bepaalde groep, bijvoorbeeld alle trainers van de jeugd, alle leden van een bepaalde werkgroep of alle vrijwilligers van de Jakodagen. Dit zijn slechts een paar voorbeelden, de komende tijd wordt dit verder uitgezocht en waar nuttig gefaseerd ingevoerd.

Meer informatie

Mocht je vragen hebben over de opzet van onze website, hoe wij tot bepaalde keuzes zijn gekomen, wat onze ervaring is met VoetbalAssist, of heb je andere vragen? Neem dan contact met op met de Werkgroep Communicatie via het email adres [email protected]. Eén van de leden van de werkgroep zal jouw vraag/vragen dan zo spoedig mogelijk beantwoorden.