Van 2001 tot heden

Stabiele jaren

Baarlo dus terug op het niveau waar de club vindt dat ze thuis hoort. Nieuwe trainer/coach wordt Veldenaar Rob Jacobs, woonachtig in Maasbree, die in het seizoen 2006/2007 als voornaamste doel klassebehoud meekrijgt.

Na een moeizaam begin lukt dat uiteindelijk ook in een 4e klasse waar alle teams aan elkaar gewaagd zijn. SSS'18 uit Overloon wordt terecht kampioen. Baarlo eindigt op een fraaie gedeelde 3e plaats en pakt zowaar op de valreep ook nog de laatste periodetitel. In de nacompetitie voor een extra promotieplaats is tegenstander Budel echter te sterk. In het seizoen 2007-2008 komt Baarlo heel dicht bij de titel. Op de slotdag van de competitie is een zege in Ospel tegen directe concurrent RKSVO voldoende om die binnen te slepen. Baarlo speelt een puike maar tegelijkertijd ook ongelukkige wedstrijd. Verreweg het beste spel en de nodige kansen, maar benut die niet. RKSVO heeft aan enkele momenten voldoende om te scoren (2-0)en pakt zodoende de titel. In de nacompetitie strandt een uitgeblust Baarlo opnieuw, ditmaal tegen MVC'19 dat uiteindelijk promoveert.

Via promotie en kampioenschap naar de 2e klasse

In het seizoen 2008-2009 doet de talentvolle Baarlose ploeg opnieuw mee voor de prijzen. Nu is het echter IVO uit Velden wat uiteindelijk de kampioenstitel pakt. Baarlo eindigt als 2e met voor de derde maal op rij een ticket voor de nacompetitie. En 3x blijkt scheepsrecht. Na in spectaculaire duels het Brabantse ELI uit Lieshout en buur Kessel te hebben uitgeschakeld, wordt op Kesselse bodem in de finale MVC'19 overtuigend met 0-3 verslagen. De laatste onvervalste derby van de Gemeente Maasbree, dat een paar maanden later opgaat in de Gemeente Peel & Maas. Baarlo promoveert eindelijk naar de 3e klasse ten koste van MVC'19 dat degradeert naar de 4e klasse .

VVBaarlopromotiederdeklasse.jpg

Baarlo1 realiseert promotie naar 3e klasse op 24 mei 2009.

De club kent weer een uiterst succesvol seizoen, want naast dit succes worden Baarlo 2 en de Baarlo-dames kampioen en promoveren naar respectievelijk de reserve 2e klasse en 4e klasse.

In het seizoen 2009-2010 start VV Baarlo voor het eerst met een Kabouterteam (vanaf 5-jarige). In datzelfde seizoen verrast Baarlo 1 opnieuw. Weer onder leiding van trainer Rob Jacobs. Als debutant in de 3e klasse pakt het na een aarzelende start maar daarna ijzersterk seizoen de titel voor teams als Blerick, Helden en Budel, de vooraf gedoodverfde kampioenskandidaten. Voor het eerst in het bestaan van de club promoveert het standaardteam naar de 2e klasse.

Baarlo1 realiseert promotie naar 3e klasse op 24 mei 2009.

Baarlo 1 kampioen 3e klasse met promotie naar 2e klasse op 9 mei 2010.

Terug naar de derde klasse

Henri Houben uit Ell volgt Rob Jacobs op in het seizoen 2010-2011. Die is helaas minder succesvol en maakt gedurende het seizoen plaats voor Ruud van Enckevort (uit eigen gelederen), die echter als interim-trainer ook niet meer kan voorkomen dat Baarlo na één seizoen 2e klasse al weer degradeert naar de 3e klasse.

Ron Spruit uit Venray neemt met ingang van het seizoen 2011-2012 het trainersstokje van hem over als nieuwe hoofdtrainer en zal 3 seizoenen aanblijven. In het eerste seizoen behaalt hij het beste resultaat door de nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse te behalen, waarin Baarlo over twee duels nipt het onderspit delft tegen het Brabantse Berghem Sport en dus 3e klasser blijft.

Vanaf het seizoen 2014-2015 wordt Rob Geenen uit Neer zijn opvolger, geassisteerd door René Janssen die het 2de elftal van Baarlo onder zijn hoede neemt. In zijn eerste jaar wordt het mede door vertrek van enkele spelers en blessures een lastig karwei om de status van 3e klasser te handhaven. Door een ijzersterke laatste periode weet Baarlo het vege lijf uiteindelijk toch te redden en mist zelfs op een haar na nacompetitie voor promotie. Baarlo 2 levert ook een bijzonder prestatie die in de boeken kan. Maar liefst 67 spelers werden gebruikt in officiële competitiewedstrijden, uiteindelijk werd een verdienstelijke 7de plek bereikt.