Van 1947 tot aan 1980

Naoorlogse jaren

1947: eerste trainer

De eerste (buitendorpse) trainer doet zijn intrede, de heer J. Pijpers uit Reuver.

50er jaren: Ledengroei zet zich voort

In 1951 wordt de contributie verhoogd vanwege de wederom benarde financiële positie. Senioren van 0,40 guldencent naar 0,50 guldencent en junioren van 0,10 guldencent naar 0,20 guldencent per maand. In 1952 wordt het 25-jarig bestaan gevierd. In 1957 volgt kapelaan Timmermans kapelaan Hermkens op als geestelijk adviseur.

60er jaren: 40-jarig jubileum

Café Habets wordt uitverkoren als clublokaal en er wordt voor het eerst een veteranenelftal opgericht. Pierre van Heur wordt in 1963 gehuldigd vanwege 25 jaar voorzitterschap. Medio 60-er jaren trekt H. Janssen (Jens) vice-voorzitter en ook een van de oprichters van het eerste uur zich terug uit het bestuur en wordt opgevolgd door Jeu Bouten. H. Janssen wordt benoemd tot ere-lid. In 1967 vindt de viering van het 40-jarig jubileum plaats en is er de aanleg van een nieuw veld aan de zuid-west zijde van het sportpark de Berckt.

Foto 40-jarig jubileum VV Baarlo

40-jarige jubileumsfoto (1967)

Leden Bestuur in voorste rij v.l.n.r.: "Jens" Janssen (erelid), Piet Peeten, Jeu Bouten (erelid), Piet (Ping) Janssen, Kapelaan Timmermans, Pierre van Heur (ere-voorzitter), Jo Beurskens, Jan Mertens (erelid), Hay Vervoort, Wielke Nijssen en Thei Peeters.

1968 - 1972 de sportief gezien "gouden" jaren

Na 25 jaar (!) wordt Baarlo in 1968 weer eens kampioen en promoveert onder trainer Theo Holthuysen uit Hout-Blerick naar de 4e klasse van de KNVB, hetgeen overigens slechts een jaar duurde. Theo Holthuysen wordt opgevolgd door Theo Beurskens uit Steyl en ondersteund door leider Jan Mertens beleeft Baarlo met hem  sportief gezien haar hoogtepunt in de geschiedenis van de club. De komst van enkele buitendorpse spelers droeg daartoe bij. In 1971 kampioen in de hoogste klasse van de afdeling Limburg, tevens winnaar van de afdelingsbeker ("double"). In 1971 treedt Piere van Heur na 33 jaar af als voorzitter en wordt benoemd tot ere-voorzitter. Jeu Bouten neemt de voorzittershamer over. Secretaris blijft vooralsnog Jo Beurskens, die later wordt opgevolgd door Anton Muysers.

Het jaar daarop met straatlengte voorsprong kampioen in de 4e klasse en promotie naar de 3e klasse waar men zich ook mengt in de titelstrijd en achter Blerick en Venray op een 3e plaats eindigt. De wedstrijd tegen Blerick wordt gespeeld voor 1700 (!) toeschouwers. In 1974 moet men  na het vertrek van trainer Theo Beurskens en een aantal basisspelers (o.a. goalgetter  Loek Nooyen) weer een stapje terug doen en degradeert de club naar de 4e klasse. Mede door de opkomst van het zaalvoetbal gaat de veteranenafdeling ter ziele.

1976: Bousbecque

Eerste uitwisselingen same met de Fanfare, met het Noord-Franse Bousbecque. Verenigingen gaan beurtelings bij elkaar op bezoek.

1976: Start vrouwenvoetbal

De datum 9 november 1976 is voor de voetbalhistorie van RKVV Baarlo belangrijk vanwege het oprichten van de afd. Dames VV Baarlo. Onder leiding van M. Kessels en P. Janssen zijn ca. 40 Dames begonnen aan een toch wel moeilijke start. De start van de dames was best een forse impuls van het ledenaantal dat voor die start uit ca. 280 leden bestond. Dus een groei ineens van meer dan 15%! ”

1977: 50-jarig jubileum

Viering van het 50-jarig jubileumsfeest in een grote tent bij Kasteel D'Erp. Rondom dit feest worden ook buurt-volksspelen gehouden. Het complete feest wordt georganiseerd door een aparte stichting "Vrienden van Voetbalvereniging Baarlo". Vanwege het grote succes hiervan  ontstond het idee dit feest jaarlijks als dorpsfeest te gaan organiseren. In de beginjaren had de voetbalclub nog een grote vinger in de pap te brokkelen, o.a. doordat een aantal voetbalbestuurders tevens bestuurder van deze Stichting was (o.a. Adri Broos, Piet Janssen (Ping), Anton Muysers). De vereniging deelde in die beginjaren mee in de opbrengsten. In een 5-jarenplan werd de feitelijke en financiële binding met de voetbalclub echter geleidelijk afgebouwd en ontstond een onafhankelijke Stichting Volksfeesten. Gaandeweg verandert de naam van de stichting dan ook naar "Stichting Volksfeesten". Feit blijft dat de oorsprong van de Volksfeesten en haar Stichting bij de voetbalclub ligt.

1979: Sportpark De Meeren

Vanwege de uitbreiding van de activiteiten op sportpark De Meeren en daardoor de vele beperkingen, ontstond de behoefte aan een nieuw eigen sportpark. Deze droomwens wordt gerealiseerd in 1979. Sportpark De Meeren, de huidige locatie, wordt 24 augustus 1979  geopend door Burgemeester Hubben. Een schitterend complex met liefst 4 speelvelden, 2 trainingsvelden, 8 kleedlokalen en centraal op het complex een heus eigen clublokaal. Ondertussen is er ook door de bouw van sporthal De Kazing een zaalafdeling ontstaan. Diverse veldspelers kiezen voor het zaalvoetbal en een aantal combineren zaal- en veldvoetbal. Dit laatste is echter taboe voor selectiespelers van het veldvoetbal.

Foto succestrainer Theo Beurskens, VV Baarlo

Succestrainer (en erelid) Theo Beurskens op de schouders bij zijn spelers na één van zijn vele successen bij Baarlo einde jaren 60 en begin jaren 70