Contributiebedragen

Contributie algemeen

Je bent lid van een vereniging en die vereniging maakt kosten voor facilitering van (voetbal)activiteiten en haar bestaan. Denk aan bijvoorbeeld onderhoud accommodatie, gebouwen, energie, materialen, enz. Contributie is dan ook niet rechtstreeks gekoppeld aan wedstrijden of trainingen, maar aan het lidmaatschap van de vereniging. Daarvoor betaalt ieder lid contributie, wat een wezenlijk onderdeel is van de financiering van de vereniging, het in stand houden van de faciliteiten en jaarlijks terugkerende overige kosten.

Contributie seizoen 2023-2024

Categorie Bedrag
Bambino € 16,-
Kabouter € 64,-
Jeugd onder 8 tot en met onder 12 € 111,-
Jeugd onder 13 tot en met onder 15 € 122-
Jeugd onder 16 tot en met onder 19 € 145,-
Senioren (heren, vrouwen, veteranen) € 179,-
Senioren (heren 35+ , vrouwen 30+) € 75,-
Kaderlid * € 21,-
Steunend lid * € 21,-

* Dit bedrag moeten wij voor elk lid afdragen aan de KNVB (bondslidcontributie, premie collectieve ongevallenverzekering, etc.). Bij de overige categorieën is dit reeds inbegrepen in het bijbehorende contributiebedrag.

Kledingfonds

VV Baarlo heeft met instemming van de algemene ledenvergadering een kledingfonds ingesteld, wat er op neer komt dat de vereniging de tenuekleding aanschaft voor alle spelende leden (veteranen, heren, vrouwen, jongens en meiden) en deze in bruikleen geeft aan de leden. Shirt en broek horen bij een team, éénmalig krijgt elk lid een paar kousen voor wedstrijdgebruik. Kousen moeten daarna zelf aangeschaft worden. De bijdrage van het kledingfonds is jaarlijks € 18,-.

Voordelen kledingfonds

• De kledingkosten verlagen (kwantumkorting bij leverancier)
  • Gelijkheid in behandeling van de leden (geen verschil meer tussen gesponsord team en niet-gesponsord team)
  • De leden ontzorgen (altijd een tenue beschikbaar)
  • Sponsor(s) meer mogelijkheden bieden
  • De uitstraling van de club verhogen (ieder team in hetzelfde tenue)

Inning contributie en bijdrage kledingfonds

Gelijk met de inning van de contributie, wordt ook de jaarlijkse bijdrage voor het kledingfonds geïnd. De inning van de contributie en de bijdrage kledingfonds wordt geregeld door Bureau Club Collect.

Restitutie contributie bij langdurige blessure (uitzondering)

In het geval dat je als lid kunt aantonen dat je langer dan een half seizoen geblesseerd bent geweest en daardoor niet hebt kunnen spelen, kun je een verzoek indienen voor gedeeltelijke restitutie van de contributie (max. 2/3 van de jaarcontributie). Dat wordt berekend aan de hand van het aantal maanden dat je tijdens het seizoen niet hebt kunnen deelnemen aan trainingen en wedstrijden. Waarbij eerst het deel bondslidmaatschapscontributie (ca. €21,-) , die de vereniging per lid moet afdragen aan de KNVB, in mindering wordt gebracht op de betaalde contributie.

Je kunt in dat geval je verzoek mailen naar [email protected].