Fietsen en voetballen

28 juli 2022 9:30

Vandaag de laatste poulewedstrijd. Vooraf een fietstocht en uitgebreide lunch. Het werd weer een meer dan geslaagde dag.

Omdat we vandaag pas om 19.30 uur een wedstrijd speelden, hadden we in de ochtend/middag een fietstocht gepland met een uitgebreide lunch. Na het ontbijt liepen we naar de fietsverhuur in Hirtshals en kon de tocht beginnen. We hadden geen route uitgestippeld, dus het werd even improviseren. Maar dat pakte allemaal heel goed uit. Eerst een bezoekje aan de vuurtoren en de bunkers in Hirtshals. Vervolgens verder richting de locatie voor de lunch en een tussenstop aan het strand. Als laatste nog een stukje door het bos en de mooie natuur in de omgeving. Rond kwart voor 2 arriveerden we bij ‘Mormors Kokken’ waar een lunch op ons stond te wachten. Het was prachtig weer dus de eigenaresse had een mooie plek in de tuin gereserveerd voor ons. Een uitgebreid lunchbuffet werd geserveerd met lasagne, verschillende salades, brood en kippenkluifjes. Alles in overvloed en het was heerlijk. Na deze lunch terug naar Hirtshals om de fietsen in te leveren en ons klaar te maken voor de laatste poulewedstrijd.

De derde wedstrijd was het erop of eronder, tegen het Noorse Fram IL. Bij winst konden we ons opmaken voor de A-Finales. Bij elk ander resultaat zou de B-Finales het vervolg zijn van het toernooi. De meiden wilden graag de A-Finales halen en waren op-en-top gemotiveerd. En dat was ook te zien! Vanaf de 1e minuut trokken we de wedstrijd naar ons toe en waren we de bovenliggende partij. En dat duurde de gehele wedstrijd. We creëerden een aantal kansjes maar wisten helaas niet te scoren. Vlak voor rust kwamen de meiden van Fram er in een counter goed door en ze speelden deze eerste kans goed uit, 0-1. Een domper die we in de rust even uit de kopjes moesten praten, want het was duidelijk dat er meer in zou zitten in deze wedstrijd. De tweede helft hadden we wind tegen en kwam Fram IL iets beter in de wedstrijd. Er ontstond een gelijk opgaande strijd, waarbij wij de wedstrijd iets meer naar onze hand wisten te zetten. We creëerden echter geen grote kansen en af en toe viel de bal niet goed. In een tegenaanval kwam Fram nog een keer goed voor de goal, maar Kim hield met een geweldige redding de hoop bij ons leven om toch die A-Finales te halen. Het mocht echter niet zo zijn, de stand bleef 0-1 en dat betekende dat we 3e of 4e zouden worden in de poule.

Omdat in de andere wedstrijd Volda met 5-0 gewonnen had van Nymark eindigden wij exact gelijk met Nymark IL. Beiden 1 punt met hetzelfde doelsaldo. Dat betekent loting wie 3e en 4e wordt. We werden gebeld door de organisatie, de loting had beslist dat we 4e in de poule waren geworden. En dat betekent een ‘tussenronde’. We mogen op donderdag om 12.50 spelen tegen Intercups MX-Caimanes Tabasco uit Mexico. Mochten we die wedstrijd winnen, dan staat een 2e wedstrijd op de planning. Ook tegen een team uit Mexico, namelijk Femelite. Het wordt dus een Mexicaans avontuur vandaag dat hopelijk 2 wedstrijden duurt. De laatste poulewedstrijd moet ons echter vertrouwen geven dat we die eerste wedstrijd in winst om kunnen zetten. Laten we hopen dat de meiden gemotiveerd zijn en graag nog een paar wedstrijden willen spelen. Want vanaf deze fase geldt het knock-out systeem, winst is verder in de B-Finales, verlies is einde toernooi.

De dag werd weer beëindigd met gezellig borrelen in het motel. Iedereen had genoten vandaag. Van de omgeving, van de heerlijke lunch en van een goeie, spannende wedstrijd. En daar willen we vandaag een vervolg aan gaan geven. Rond een uur of 2 zochten we onze bedden op. We zijn inmiddels ook door de voorraad Alfa heen, dus er moet wel nog even ingekocht worden. Maar daar hebben we vanochtend nog wel tijd voor, want om 11.00 vertrekken we naar de velden. We kijken in ieder geval met vertrouwen uit naar de wedstrijd tegen de Mexicaanse meiden.