Baarlo te sterk voor nationaal team van Tuvalu

8 januari 2021 12:30

LenG

05-10-2013 Interland: Baarlo-Tuvalu : 9-2 (3-0)

Zoals het een echte interland betaamt was er vooraf de opkomst van beide teams met pupillen en de vlaggen van Tuvalu, Nederland en VV Baarlo gedragen door jeugdspelers van VV Baarlo. En natuurlijk de volksliederen van Tuvalu en Nederland prachtig en sfeervol gespeeld door Fanfare Eendracht uit Baarlo. Het vele publiek genoot al vol teugen en er was nog geen bal getrapt. Ook de spelers en begeleiding van Tuvalu genoot want hun volkslied gespeeld door een fanfare hadden ze in hun stage door Nederland nog niet meegemaakt.

20131005_Baarlo-Tuvalu_01.jpg
Vóór de wedstrijd: de teams samen met pupillen, het arbitrale kwartet, de vlaggen en de fanfare opgesteld achter de teams. (Foto:LenG).

Na de officiële aftrap door wethouder Wim Hermans van de Gemeente Peel en Maas kon de bal gaan rollen. Als snel bleek dat Baarlo toch een maatje te groot was voor het team van Tuvalu. Hun coach oud-profvoetballer André van de Ley miste naar eigen zeggen een aantal basisspelers door blessures, die voor wat meer tegenwicht hadden kunnen zorgen in dit duel. Al was Baarlo zijns inziens ook dan nog te sterk geweest zo bekende hij ruiterlijk na afloop. Reeds na 5 minuten bolde het net al van het Tuvalu-doel voor het eerste doelpunt van Baarlo. Een strak schot van Wouter Peeters uit een lage voorzet van Matthijs Hanssen na een mooi opgezette aanval. Het zouden er uiteindelijk negen worden, waaronder enkele ‘beauties’. ‘Man of the match’ werd Wouter Peeters die ruim de helft van deze treffers voor zijn rekening nam en ook nog enkele assists. Liefst vijfmaal trof hij zelf de roos. Bij de rust was de stand ‘slechts’ 3-0 in het voordeel van de thuisploeg, omdat diverse kansen onbenut werden gelaten.

20131005_Baarlo-Tuvalu_02.jpg

De 2-0 gescoord door Matthijs Hanssen (rechts in beeld). (Foto:LenG).

Dat werd in de 2e helft ruimschoots goed gemaakt met 6 extra doelpunten. Slechts een korte fase in de 2e helft, wist Tuvalu het initiatief even naar zich toe te trekken. De stand was toen al 7-0 in het voordeel van Baarlo door treffers van achtereenvolgens Wouter Peeters, Frank Peeters, Noud Schotman en weer Wouter Peeters. Baarlo liet even de teugels vieren en prompt scoorden de gasten tweemaal: 7-2. Waarvan eenmaal uit een strafschop na een overtreding van Baarlo-doelman Guido Wijnhoven op een Tuvalu-aanvaller. Terecht toegekend door de soeverein leidende arbiter Nico Slavenburg die in goede samenwerking met zijn assistenten Jan Vermeer, Cendy van Ophoven en Piet Philipsen het uiterst sportieve duel soeverein leidde.

20131005_Baarlo-Tuvalu_03.jpg
Baarlo-doelman Guido Wijnhoven geklopt uit strafschop (7-2). (Foto:LenG).

In de slotfase tilde Baarlo de eindstand alsnog naar 9-2. Het was Wouter Peeters die met een lobje en wat medewerking van de Tuvalu-doelman het slotakkoord neerzette. Daarvoor scoorde Joost Roeven, die daarmee zijn fris ogende spel ook met een treffer bekroonde. De 'Carrière Cup', na afloop uitgereikt aan aanvoerder Leon Peeters, behield Baarlo zodoende in eigen huis.

De dubbele cijfers bleef Tuvalu aldus bespaard, maar uiteindelijk had iedereen genoten en was iedereen winnaar. Publiek, het arbitrale kwartet en naast Baarlo ook de spelers en begeleiders van Tuvalu, ondanks het forse verlies. Die bedankten in de '3e helft’ gastheer VV Baarlo met een mooie en fascinerende dansuitvoering zoals deze in hun cultuur gebruikelijk is. Dat was nogmaals genieten !

Wedstrijdstatistieken

Doelpunten:
1-0 Wouter Peeters (5e min.)
2-0 Matthijs Hanssen (21e min.)
3-0 Wouter Peeters (32e min.)
4-0 Wouter Peeters (49e min.)
5-0 Frank Peeters (54e min.)
6-0 Noud Schotman (60e min.)
7-0 Wouter Peeters (69e min.)
7-1 Tuvalu (70e min.)
7-2 Tuvalu (74e min.;pen.)
8-2 Joost Roeven (79e min.)
9-2 Wouter Peeters (85e min.)

Toeschouwers : 350
Scheidsrechter : Nico Slavenburg (Lomm)
Assistent scheidsrechters: Jan Vermeer, Cendy van Ophoven en Piet Philipsen