Vr1 speelt gelijk in een uiterst aantrekkelijke wedstrijd

Luttelseweg 26
5975VW
SEVENUM

Vandaag mochten we op bezoek bij Sparta Sevenum en omstreken. Voorafgaand aan de competitie voorspelden de trainers dat Sparta één van de favorieten voor de titel zou zijn. Maar Sparta kende een mindere start en verloor 2 van de eerste 3 duels. Wel tegen de koploper Volharding en tegen Someren Vr2, dat volgens Sparta die wedstrijd versterkt werd door speelsters van Someren Vr1. Dus de trainers waarschuwden in de bespreking al dat die uitslagen echt geen goed beeld gaven van de tegenstander van vandaag. En in de warming-up bleek al hoe gemotiveerd Sparta was voor een goed resultaat.

En dat was ook te zien in de eerste helft. Hoewel we in de 1e minuut al bijna op voorsprong kwamen via een corner, waarbij de paal het eindstation was, liet Sparta zien dat ze inderdaad tot de betere teams van dit seizoen behoren. Ze waren fel en vooral in de omschakeling aanvallend zeer gevaarlijk. We hadden daar veel moeite mee en Sparta kwam dan ook niet geheel onverdiend op voorsprong. Wij bleven de aanval zoeken maar zoals gezegd was Sparta in de omschakeling zeer gevaarlijk. En de dames uit Sevenum kwamen door een afstandsshot, of wat het ook was, fortuinlijk op een 2-0 voorsprong. Vlak voor rust kwamen we bijna terug in de wedstrijd maar nu was de lat het eindstation. En zo gingen we met een 2-0 achterstand de kleedkamer in, dat was even wennen voor ons.

De trainers bleven rustig en waren overtuigd dat we de wedstrijd konden kantelen, als we net dat beetje extra wilden geven. Dat beetje extra dat Sparta in de eerste helft op het veld wist te leggen. En zo gingen we vol goede moed de tweede helft in, waar we direct het initiatief namen. We kregen kansen en kwamen terug in de wedstrijd via Sandra. Sparta had nu de grootste moeite met ons aanvalsspel en was zelf nog sporadisch gevaarlijk via de counter. Naarmate de tweede helft vorderde ontstond er een wedstrijd die echt alle kanten op kon, want de krachten begonnen wat weg te vloeien. We bleven rustig en positief en zochten toch steeds weer de aanval. En we werden beloond, Sandra maakte haar tweede van vandaag en trok de stand gelijk. In het laatste kwartier waren er kansen over en weer, waarbij wij misschien de grootste kansen hadden. Maar gescoord werd er niet meer en uiteindelijk hadden we ook vrede met de eindstand van 2-2. Terugkomen van een 2-0 achterstand tegen één van de betere teams uit de competitie moet ons vertrouwen geven voor de toekomst. We kijken dan ook positief terug op deze wedstrijd, waarbij het (neutrale) publiek ook weer de grote winnaar was.

Komende zondag speelt Vr1 weer een thuiswedstrijd, tegen SV Someren Vr2, 11.30 uur. De wedstrijd van Vr2 wordt verzet naar een andere datum. Hopelijk zien we jullie komende zondag dan in De Meeren, het belooft zeker weer een aantrekkelijke wedstrijd te worden, want saai zijn de eerste 6 competitiewedstrijden van Vr1 niet geweest.

Tot zondag!