Koploper gevloerd!

ST Volharding/Sambeek VR1

Baarlo VR1

Shalysa Bouten (afstandschot)
Shalysa Bouten (vrije trap)

28 januari 2024 12:00

R.A. Gerrits

Sportpark Soetendaal
Soetendaal 5 A
5821BL
VIERLINGSBEEK
tel. 0478-631927

Lang was al uitgekeken naar de confrontatie met Volharding. Pas vlak voor de winterstop lieten de dames uit Vierlingsbeek/Sambeek een eerste steekje vallen en incasseerde na 9 overwinningen een nederlaag. Dat betekende direct na de winterstop een onvervalste topper in Vierlingsbeek, waar gestreden werd om de koppositie.

Vanaf de start namen onze vrouwen het initiatief en domineerden het duel volledig het eerste half uur. Helaas werden de kansen niet benut en deed Baarlo zich tekort. Het laatste kwartier voor rust liet ook Volharding zich wat meer zien en werd het een spannend duel. 10 minuten voor rust moest de sterk spelende Lieke Smedts het veld verlaten met een enkelblessure. Bij een overtreding op Lieke in de 16 hoopte iedereen bij Baarlo op een penalty, maar die kwam er niet. Lieke moest helaas wel het veld verlaten en het elftal werd even omgezet. Vlak voor rust verzocht spits Shalysa Bouten ook om een wissel maar daar wilde de trainer niets van weten. En hij kreeg het gelijk aan zijn zijde, want vlak voor rust werd Shalysa ingespeld door de ingevallen Meike van Lier, met een verwoestend afstandsschot zorgde ze voor de verdiende voorsprong, 0-1.

Baarlo wilde ook de tweede helft het initiatief houden en werd direct beloond. Een vrije trap buiten de 16, een halve meter van de achterlijn werd geweldig binnengeschoten door wederom Shalysa, die eens te meer liet zien in bloedvorm te zijn. Met de 2-0 voorsprong wist Baarlo echter niet heel goed wat te doen, doordrukken of de voorsprong behouden. Hierdoor kreeg Volharding wat meer ruimte om te voetballen, maar hele grote kansen kreeg het niet. En kwam er een kans dan was het de jeugdige keepster Emma die geconcentreerd het doel schoon hield vandaag. Ook Baarlo creëerde niet de grootste kansen meer, maar bleef fier overeind gedurende de tweede helft. Het elftal speelde vrij volwassen en de voorsprong kwam ook niet echt in gevaar. 20 minuten voor tijd mocht de 16-jarige jeugdspeelster Jaël Wijlaars de weer van een blessure herstelde Sandra Zegers vervangen, voor haar was 70 minuten vandaag voldoende.

En zo namen onze vrouwen de koppositie over van Volharding, in ieder geval op basis van verliespunten. Volharding staat nog steeds bovenaan met 1 puntje meer maar ook met 1 wedstrijd meer. Van de achtervolgers lijkt Sparta uit Sevenum nog een belangrijke concurrent te gaan worden, met een ruime 4-0 overwinning op Helden houden ze aansluiting op basis van verliespunten, de dames uit Sevenum hebben nog een paar inhaalwedstrijden te gaan.

Toen uit Hegelsom het nieuws kwam dat ook vrouwen2 van de koploper had gewonnen met 1-3 (3 goals van het jeugdige talent Fleur Smedts) was de stemming optimaal. En dat werd in de kantine in Baarlo ook even gevierd, vooral door de trainers Paul en René. Toen alle peelsters naar huis gingen werden beide trainers 'opgevangen' door de mannen van Baarlo 5, die weer eens met wat meer spelers de kantine hadden bezocht, ondanks de nederlaag (waardoor er ook geen wedstrijdverslag komt van Baarlo 5). Nadat de kantine werd gesloten trokken Paul en René nog even door bij Centraal, succesjes moet je vieren is hun motto. En daar hebben ze ook volkomen gelijk in!

Volgende week weer 2 belangrijke wedstrijden voor onze vrouwen. Vr2 speelt om 10.00 uur thuis tegen SV Untied Vr1, waar in de openingswedstrijd pijnlijk van werd verloren, dus er moet iets rechtgezet worden. Vr1 mag naar Deurne voor de confrontatie met SJVV Vr1, de ploeg die in de openingswedstrijd met 3-1 werd verslagen. Makkelijk gaat het niet worden, we hopen weer op de nodige support van iedereen!

Tot volgende week.